Slapukais vadinami informacijos elementai, perkeliami iš interneto svetainės į jūsų kompiuterio standųjį diską. Tai nedideli informacijos failai, kurie leidžia interneto svetainėms išsaugoti ir vėl pasiekti informaciją apie naudotojo naršymo įpročius. Slapukus naudoja dauguma interneto svetainių, nes jie yra viena iš daugybės priemonių, kurios padeda pritaikyti interneto turinį prie naudotojų poreikių. Slapukai leidžia interneto svetainėms teikti prie naudotojų poreikių pritaikytas paslaugas (pavyzdžiui, įsimenant prisijungimo duomenis, išlaikant pirkinius pirkinių krepšelyje arba rodant tik konkretų naudotoją dominantį turinį).
10 klaidų, kurios sukuria nepatogumų neįgaliesiems ir kenkia svetainės prieinamumo kokybei
Pritaikomumas (pritaikymas neįgaliesiems) nėra tik techninė užduotis – tai empatija skaitmeninėje erdvėje – gebėjimas įsijausti į kito žmogaus situaciją ir sukurti tokį turinį, kurio pateikimas tiktų visiems.
Pastebime, kad Cleverphant pagamintų mokyklų interneto svetainių administratoriai, nesąmoningai formuodami įrašus ar redaguodami informaciją, padaro klaidų, kurios kenkia svetainės prieinamumui.
Šiame straipsnyje aptarsime 10 dažniausių pastebimų pritaikomumo klaidų, kurios nutinka dėl netinkamų turinio redagavimo įpročių.
01. Lygiavimas pagal abu kraštus (angl. Justify)
Lygiavimas pagal kairįjį kraštą yra geriausia praktika, užtikrinanti sklandų teksto suvokimą. Jei norisi lygiuoti kaip knygoje, tai ir žodžius reikia perkėlinėti per brūkšnelį, kad neprisikurti pastraipoje nekontroliuojamo pločio tarpų.
02. Rašymas dideliais teksto blokais
Tekstas turi būti skaidomas į mažesnius pastraipų blokus aiškiai naudojant antraščių hierarchiją (h2, h3, h4 ir t.t.). Tai padeda geriau suprasti informaciją tiek skaitytojams, tiek paieškos sistemoms.
03. Stiliaus šiukšlės
Kopijuojant tekstą iš kitų šaltinių, tokių kaip Word, dažnai lieka „šiukšlės” — pavyzdžiui svetimi pritaikomumo rekomendacijų neatitinkantys šriftai.
04. Neaiškios nuorodos
Nuorodos pažymėtos tik kaip “čia”, “nuoroda” ar “>>>” nėra informatyvios. Nuoroda turi turėti aiškų pavadinimą, kad būtų suprantama, kur ji veda.
05. Perteklinis tarpų naudojimas
Nereikia tarpais sukurti pirmos pastraipos eilutės atitraukimo įspūdžio, skaitmeniniame pasaulyje pastraipa yra nuo vieno Enter paspaudimo iki kito, o neregiai savo įrenginių pagalba girdi „tarpas, tarpas, tarpas”…
06. Neteisingas sąrašų formatavimas
Naudojant sąrašus, reikėtų naudoti tinkamus HTML žymėjimus – punktus ar numeraciją. Paprasti brūkšneliai ar varnelės simboliai apsunkina turinio suvokimą, bet ir daro jį neprieinamą ekrano skaitytuvams.
07. Perteklinis stilių naudojimas
Per daug spalvų, paryškinimų ar kursyvo blaško dėmesį ir trukdo naudotojui suvokti pagrindinę informaciją. Rekomenduojama naudoti saikingą ir nuoseklų stilių.
08. Teksto rašymas didžiosiomis raidėmis
Teksto rašymas vien didžiosiomis raidėmis kenkia skaitomumui. Tokį formatą reikėtų naudoti tik ypatingais atvejais, pavyzdžiui, akcentuojant labai trumpą frazę.
09. Netikslūs arba neinformatyvūs failų pavadinimai
Failų pavadinimai, tokie kaip „scan123.pdf“ ar „dok1.doc“, nesuteikia jokios informacijos apie jų turinį. Pavadinimai turėtų būti aiškūs ir konkretūs, pavyzdžiui „2024 m. veiklos planas“.
10. Tekstas pateikiamas vaizdo pavidalu
Pateikiant informaciją kaip paveikslėlį su tekstu, ji tampa neprieinama žmonėms, naudojantiems ekrano skaitytuvus. Tekstą reikia formatuoti tinkamai, o iliustracijas naudoti tik kaip papildomą informaciją.
Svarbu suprasti
Administratoriams svarbu suprasti, kad jų sprendimai tiesiogiai veikia naudotojų patirtį, todėl geriausios praktikos laikymasis yra būtinas. Vien tik šių įvardintų klaidų išvengimas padės ne tik užtikrinti geresnę prieigą prie turinio visiems naudotojams, bet ir palengvins informacijos valdymą bei pasiekiamumą ateityje. Pradėkite nuo mažų pokyčių ir jūsų svetainės prieinamumas taps žymiai geresnis!
Kaip įpročių pokytį padeda pasiekti Cleverphant 🐘?
- Turinio valdymo sistema straipsniuose fiksuoja ir stilių perteklių
- Gerąsias praktikas komunikuojame mokymų platformoje
- Mokymų metu patariame kaip išvengti šių klaidelių
- Turime planų automatizuoti klaidų „gaudymo“ procesą
- Peržiūrime produkto dizaino sistemos pritaikomumo situaciją